I P O H M A L I

3:39 PM chak 2 Comments

I P O H, yes.. Ipoh was my second home.. Kaya dengan seni bina yang buatkan ak kagum jadi rakyat Malaysia. penuh dengan SENI BINA tradisional dan mempunyai kisah yg tersendiri. I LIKE IPOH!!

Ok, let me  INTRODUCE the one of my fav place! KTM..
Sebb klu dari KL Sentral, aku akan menaiki ETS menuju ke Ipoh dengan kelajuan 190 km/j. Dalam masa 3 Jam, korang akan sampai ke DESTINASI. Tiket ETS ni korg boleh dapatkan di KL Sentral la ye/ Online. Semua d hujung jari kan.

KTM IPOH

Tengok la dia punya design tu. cantik kan? pada ak yg kurang ilmu seni ni, ak ckp cantik la.. sbb masa blaja dekat KK[kolej komuniti] bukan kota kinabalu, ak lalu je.. xberhenti pun sbb mase tu pada aku buang masa lepak2 ni.. al maklum la student and masih mentah. After 5 years am back to the IPOH, Wau!! KTM is superb pada mata aku.

Setibanya ak di Ipoh,kawan aku jemput. yeah sambil2 tggu kawan ak dari Kedah sampai, cik bulan bawa saya untuk mengisi perut yg kosong. Terimas bulan, kuey tiaw kungfu dia sodaap..
Yang membuatkan ak lagi tertarik dengan IPOH ni, Kedai makan ala2 hipster dia bersepah bhai wa cakap sama lu, sejauh mana HIPSTER dia, korang ukur la sendiri ye. Xkuase teman nak memikior nya.. tu diaa PERAK LANGUAGE. 

Korang jangan terkejut, ada 34 Kafe yg famous dekat IPOH ni,
Salah satunya El Negra Distro N Studio[ma fav nie] ha Food dia berasaskan Western la..Chak bg 8/10 sebb ma fav kan hehehe. 

EL Negra Distro n Studio

Nampak x dia punya kreativiti tu? itu pasal la aku suka. [motor exclude ae] dan yang lain nya, dia punya konsep mcm kafe, tp dalam dia mcm mana nak explain ae? korang pergi la sendiri nnti. xmahal pun bajet dia klu dah ade 300 tu. ngam2 soi..

Beralih ke pada PLAN B..

Ok disebabkan PLAN A tadi aku dah ke El Negra, korang patut jalan2 ke PLAN B plak.. PLAN B adalah nama kafe  yg xpernah asing klu sampai di bandar IPOH ni, memg famous mamos la jugak.. tempat Esklusif kan, rata2 nya dari SG pun ade tahu..

Sekitar Scene yg ada Di PLAN B.

Klu dah singgah tu knp x masuk kan? ha jemput2 la masuk nnti akan ada AIS KEPAL.. so dah penat jalan2.. cer try ais kepal pulak ye...

Jangan TIRU aksi ini..

Thank you bulan.. for this beautiful journey for me.. Ape2 pun kalau dah sampai IPOH tu korang jangan segan2 untuk singgah sume tempat tahu! nak take note ke? terpulang..

Last scene untuk waktu petang.. kawan aku [cik bulan] bawak ke pekan lama.. sebab ad ad mural yg cantik, sedih happy sume ade la.. 

1st Jumping Rope!

 let's take de selpee pes

IPOH HERITAGE TRAIL[betul2 depan ktm]

 Find me!

Yeah klu sampai sini jgn lupa LOVE sign for IPOH!

Missing but remembering [MH370]

If you been there, jangan lupa belikan saya cenderamata/hati ye. hahahaha. Thanks neway.
Klu xpuas aty pasal kafe2 dia, korang boleh cuba search G O O G L E : [http://alwaystravelicious.com/2014/02/05/cafes-ipoh/] Kat page ni diorg bg alamat skali.. 
OK selamat mencuba ye! wish all of you best of luck!






You Might Also Like