B U K I T D I N D I N G

11:47 AM chak 1 Comments

Assalamulaikum...

Ok kali ni ai is pegi bersama my colleague (KakFarah&Arief) Kami ni obses nak kurus. Hahaha.. tidak la..Sekadar ingin FITkan diri supaya sentiasa sihat. Sebenarnya keluar peluh ni seronok tau. Jadi pilihan kami selain ber"jogging"di Taman Tasek Titiwangsa kami juga akan cari bukit2 yg dekat untuk panjat. Kata nak FIT. (hahahahaha)

Sedikit Info tentang bukit Dinding:
Bukit Dinding adalah bukit yang terletak di antara Wangsa Maju dan Setiawangsa. Bukit Dinding juga  sesuai untuk semua peringkat umur dan menjadi tempat kegemaran hikers yang ingin menguatkan stamina. Selain jogging dan pejalan kaki.Bukit Dinding boleh dilihat daripada kebanyakan bangunan tinggi di bandar Kuala Lumpur dan di sebelah kiri Lebuhraya Lingkaran Tengah 2 (MRR2) dalam perjalanan dari Jalan Ampang ke Zoo Negara.Kadang-kadang dipanggil Bukit Setiawangsa kerana kedudukan berhampiran dengan Taman Setiawangsa.
  
Junction menuju ke Bukit Dinding paling senang kalau dari PJ is DUKE. Or any way, paling senang is DUKE.(Duta Ulu Kelang Expressway)agak susah kalau tak pernah sampai. Jangan risau, Kalau tanya orang2 tempatan mesti tahu plus kita ada cara paling senang, google kan je Warung Pekaki U-Turn pasti jumpa.
atau boleh guna :
Address : Jalan 6/27a Bukit Dinding 54200 Kuala Lumpur Federal Territory of Kuala Lumpur 

Maps :

Long Lat : 3° 10' 59" 101° 45' 0






Lepas dah penat2 naik turun bukit,yg ni korang kena cuba, Coconutshake dekat Warung Pekaki U-turn. Mostly Recomended guys! Must Try!
next time ai share the photo. lupa nak snap!

You Might Also Like