H I S T O R Y

12:01 AM chak 3 Comments



Assalamualaikum dunia :)

Untuk keluaran August kali ni lawatan sis bermula di tengah kota raya Kuala Lumpur. Di mana? Rajin la skit baca kat bawah ni.

Ok mula2 skali sis... ape dia sis? ni klu kawan aku baca mahu diorang gelak guling2.. hahaha the real me is starting with Aku Kau dan Dia eh tetiba.

Korang pernah dengar Muzium Negara? Pernah ke korg pergi? Ade? hahahahaha.. Aku ade!
Pic kredit to : GOPRO Pu3 Nanad. Ni pun rancangan dia jugak untuk melawat ke muzium. Thanks to NANAD. Artis jemputan kali ni NOMAD tiruan dan akak manis Kak Lestary.

Ok location dia korang boleh waze je nanti dan google klu nak lebih tepat map kan aje.
Jalan Damansara, 50566 Wilayah Persekutuan, Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur, Malaysia
+60 3-2267 1111




Harga Tiket : RM2 je.. ataupun nnti korang bleh apply pass masuk untuk season bila2.. Apa2 hal korang boleh pegi terus ke kaunter atau call no yg tertera di atas.

Pengetahuan sejarah ni penting tahu. Nanti ap yg kita nak banggakan untuk anak cucu kita nnti? klu bukan bermula dengan sejarah. Asyik wasap wechat fb twitter dan bla bla.. itu nnti diorg pandai sendiri. Yang penting.. sejarah. di mana letaknya kekuatan keris taming sari?

So...lets our journey begins.....
Gambar2 ni sekitar dalam dan luar Muzium yg di snap randomly.

Fire Fighter 
KTMB


Bangunan A Famosa, seperti mana kita tahu, ianya terletak di tengah2 kota Melaka Bandaraya Bersejarah.

Kapal @ Machine yang digunakan untuk proses Bijih Timah. Klu tak silap aku, Bijih Timah asal dar Perak Darul Ridzhuan.

Malaysia kaya dengan asas tani spt getah.

Wayang kulit merupakan sejenis hiburan pementasan bayang yang terhasil dari patung yang dibuat daripada belulang (kulit lembu/kerbau/kambing). Ia merupakan seni tradisional Asia Tenggara merangkumi Indonesia, Thailand, dan Malaysia, yang terutama berkembang di Phattalungwilayah selatan Thailand,Jawa dan disebelah timur dan utara semenanjung Malaysia seperti di Kelantan, Kedah, Perlis dan Terengganu.



Hang Tuah ialah seorang pahlawan legenda berbangsa Melayu pada masa pemerintahan Kesultanan Melaka di abad ke-15 (Kesultanan Melayu Melaka) bermula pada 1400-1511 A.D. )

Baru aku ase betapa malasnya juga untuk editing blog ni. Tapi sekadar perkongsian, ak ase xsalah untuk aku punya blog sendiri. sometimes info yg sedikit tu yang bermakna.. Jadi aku harap, entry kali ni dapat membantu korang mengisi masa lapang nnti bila kebosanan.


Sejujurnya aku akan selalu memperbaiki cara penulisanku from time to time. so dear all OTAI blogger, tunjuk ajarku sifu. 


You Might Also Like

3 comments:

Unknown said...

wow!! adik manis meant so much dear :)

chak said...

hahahahaha ye akak manis

Unknown said...

Bila ntah nak sampai sini. Asyik nanti nanti aje. Hehe